Nasza hamownia posiadać będzie możliwość pomiaru mocy aut z każdym napędem, przednim, tylnym, bądź 4×4 (również z najnowszymi systemami rozdziału momentu, np: Bmw serii F)

Integralną częścią urządzenia jest możliwość synchronizacji prędkości obu osi + praca hamulców!

Nowe możliwości pozwolą na jeszcze lepsze dopracowanie naszych rozwiązań w kwestii chiptuningu, szczególnie mocnych pojazdów z napędem na obie osie. Urządzenie oferuje nieporównywalnie większe bezpieczeństwo pomiaru w porównaniu z hamownią drogową, która przy obecnym poziomie ruchu na naszych drogach staje się powoli bezużyteczna.

Podczas pomiaru silnik chłodzony będzie dwoma wentylatorami WBD450 o łącznej wydajności do 56 000 m3/h.

Dane techniczne:

  • max. predkość 288km/h
  • max. moment obrotowy na kołach >1300 Nm (na każdą oś)
  • max. moment obrotowy silnika >1000 Nm (na każdą oś)
  • max. moc silnika >900 KM

Więcej o jej możliwościach na stronie producenta Dynoproject.

Hamownia 4×4 zostanie uruchomiona w Gdańsku i będzie na ten moment jedyną hamownią obciążeniową 4×4 w Trójmieście zdolną mierzyć pojazdy o każdej mocy i napędzie.

Hamownia 4×4 otwarta, działamy na 100 %

Zapraszamy na pomiary.

Jeep rolki

HAMOWNIA 4X4 – CHIP TUNING – USUWANIE DPF

 

Dlaczego hamownie obciążeniowe są lepsze od inercyjnych?

W przypadku pomiaru na hamowni inercyjnej o jego dokładności i czasie decyduje wyłącznie masa rolek oraz wybrany bieg podczas testu, nawet gdy hamownia posiada dosyć ciężkie rolki, stanowią one często tylko połowę masy mierzonego pojazdu, wniosek nasuwa się sam. Pomiar jest krótki, mało precyzyjny, a chęć wydłużenia próby w jedyny dostępny sposób (wybranie wyższego biegu) skutkuje osiąganiem dużych prędkości na rolkach, a w konsekwencji ryzykiem wystrzału opony, nie przystosowanej do prędkości często powyżej 250 km/h i uszkodzeniem elementów blacharskich pojazdu

Auto na drodze musi pokonać:

  • opór powietrza
  • rozpędza dużo większą wagę (masa popularnych aut klasy średniej wynosi obecnie nawet 1500 kg) + waga pasażerów
  • przyśpieszamy pokonując często duże wzniesienie, co dodatkowo wydłuża czas rozpędzania oraz obciąża dodatkowo silnik

Hamownia obciążeniowa dzięki zastosowanym hamulcom elektrowirowym pozwala dopasować czas pomiaru do mocy pojazdu. Nie trzeba wykonywać testu na wysokim biegu. W przypadku większości aut wystarcza pomiar od 40 do 160-200 km/h co jest bezpieczne dla auta i opon.

Największą zaletą jest 100 % odwzorowanie obciążeń na hamowni z jakimi musi się zmierzyć dany silnik na drodze. Ogranicza to ryzyko strojenia pojazdów na hamowni inercyjnej gdzie auto zachowuje się świetnie na hamowni, a przerywa/dusi na drodze, nie radząc sobie z realnymi warunkami w prawidłowy sposób. Wychwycenie negatywnych objawów pracy silnika podczas 10-15 sekundowego pomiaru jest często niemożliwe, co finalnie powoduje, że jego prawdziwa moc na drodze jest zdecydowanie niższa od wyniku pomiaru na hamowni inercyjnej.