HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4X4 GDAŃSK, TRÓJMIASTO

TUNING NA HAMOWNI

Profesjonalny tuning należy poprzedzić dokładną diagnostyką silnika oraz testem parametrów na hamowni stacjonarnej. Analiza uzyskanych danych umożliwia bezpieczne zwiększenie mocy oraz momentu. Zachowana zostaje ekonomia oraz trwałość wzmocnionego silnika. Do chiptuningu używamy obciążeniowej hamowni 4×4, jedynej takiej w Gdańsku!

Hamownia w Soft-Car to najnowocześniejsze urządzenie do badania mocy w Trójmieście.

POSIADAMY 2 HAMOWNIE.

Hamownię obciążeniową znanej Polskiej firmy DYNOPROJECT oraz drogową Duńskiej firmy DYNOMET.

HAMOWNIA STACJONARNA DYNOPROJECT
Pozwala na pomiar mocy i momentu, strat w napędzie, ciśnienia doładowania, jak również składu mieszanki (AFR) w trakcie testu. Cyfrowy kontroler zbiera parametry w czasie rozpędzania przedstawiając wyniki w czytelnej formie w postaci wykresu krzywych. Do prawidłowego chłodzenia silnika oraz intercoolera używamy systemu chłodzenia o wydajności ponad 28000 m3/h sterowanego zdalnie w trakcie testu za pomocą dodatkowego kontrolera.

Od maja 2015 nasza hamownia posiada hamulec elektrowirowy, dzięki temu możemy przeprowadzać pomiary obciążeniowe w 100 % odzwierciedlające warunki drogowe!

Od lutego 2016 posiadamy jedyną hamownię obciążeniową 4×4 w Trójmieście. Jest to najbardziej wszechstronne urządzenie w województwie pomorskim!

Dlaczego hamownie obciążeniowe są lepsze od inercyjnych?

W przypadku pomiaru na hamowni inercyjnej, o jego dokładności i czasie decyduje wyłącznie masa rolek oraz wybrany bieg podczas testu. Nawet gdy hamownia posiada dosyć ciężkie rolki, stanowią one często tylko połowę masy mierzonego pojazdu. Pomiar jest krótki, mało precyzyjny, a chęć wydłużenia próby w jedyny dostępny sposób (wybranie wyższego biegu) skutkuje osiąganiem dużych prędkości na rolkach, a w konsekwencji ryzykiem wystrzału opony, nie przystosowanej do prędkości często powyżej 250 km/h i uszkodzeniem elementów blacharskich pojazdu.

Auto na drodze musi pokonać:

– opór powietrza
– rozpędza dużo większą wagę (masa popularnych aut klasy średniej wynosi obecnie nawet 1500 kg) + waga pasażerów
– Przyśpieszamy pokonując często duże wzniesienie, co dodatkowo wydłuża czas rozpędzania oraz obciąża dodatkowo silnik

Hamownia obciążeniowa dzięki zastosowanym hamulcom elektrowirowym pozwala dopasować czas pomiaru do mocy pojazdu. Nie trzeba wykonywać testu na wysokim biegu, w przypadku większości aut wystarcza pomiar od 40 do 160-200 km/h co jest bezpieczne dla auta i opon.

Największą zaletą jest 100 % odwzorowanie obciążeń na hamowni z jakimi musi się zmierzyć dany silnik na drodze. Ogranicza to ryzyko strojenia pojazdów na hamowni inercyjnej, gdzie auto zachowuje się świetnie na hamowni, a przerywa/dusi na drodze nie radząc sobie z realnymi warunkami w prawidłowy sposób. Wychwycenie negatywnych objawów pracy silnika podczas 10-15 sekundowego pomiaru jest często niemożliwe, co finalnie powoduje, że jego prawdziwa moc na drodze jest zdecydowanie niższa od wyniku pomiaru na hamowni inercyjnej..

Poniżej przedstawiamy pomiar silnika 1.8 TFSI z grupy VW, tak zmierzony pojazd zachowa uzyskane parametry po chiptuningu w każdych warunkach drogowych, zachowując przy tym należyte rezerwy bezpieczeństwa.

Pomiar Audi A6 C7 3.0 TDI 4×4

Hamownia stacjonarna 4x4 Gdańsk

HAMOWNIA DYNOMET

Hamownia ta montowana jest do koła mierzonego pojazdu po ustawieniu wszystkich parametrów takich jak waga auta, przełożenia skrzyni biegów i rozmiar koła. Możemy dokonać powtarzalnych i dokładnych pomiarów mocy oraz momentu obrotowego silnika. Co ważne, możemy zmierzyć moc na silniku/kołach po uwzględnieniu strat (oporów jakie stawia silnikowi napęd).

Więcej informacji u dystrybutora hamowni Dynomet na Polskę: http://hamownia.win.pl/h_przen.htm

Niestety, coraz większy ruch na drogach nie pozwala na bezpieczne pomiary przy użyciu hamowni drogowej. Stąd nasza inwestycja w hamownię 4×4 z pasem synchronizującym prędkość obu osi. Możemy zmierzyć każde auto w miejscu bez ryzyka.

Na rynku pojawiło się wiele firm kuszących chwytliwymi hasłami: „bezpiecznymi” wzrostami mocy po tuningu o 50 % (możliwe w promilu pojazdów seryjnych na rynku), spadkiem spalania o kilka litrów w fabrycznie oszczędnym aucie, pełną diagnostyką komputerową, a kilka zdań niżej niższą ceną usługi w przypadku dostarczenia samego sterownika silnika bez auta. Pytanie co będzie diagnozowane w takim przypadku, praca silnika czy wygląd sterownika? I gdzie w tym miejscu zachwalany profesjonalizm? Stosujemy rozsądne i sprawdzone rozwiązania gwarantujące wzrost mocy oraz przyjemności z jazdy, jak również minimalne obciążenie osprzętu silnika, które wypracowaliśmy przez ostatnie kilka lat obecności w branży. Każdy wzrost mocy powinien być kompromisem pomiędzy wzrostem parametrów, a jak najmniejszym negatywnym wpływem na trwałość silnika w Państwa aucie. Bez obaw w przypadku jazdy w mieście czy urlopu za granicą.

Chip tuning Soft-Car