DPF / FAP / EGR / ADBLUE
USUWANIE FILTRÓW DPF / FAP
Jeżeli Państwa auto wyposażone jest filtr cząstek stałych (DPF / FAP), a z racji przebiegu auta nie działa on prawidłowo, jesteśmy w stanie wyłączyć całkowicie jego obsługę. Usługa ta przywraca pełną moc silnika, usuwa błędy związane z nieprawidłową pracą filtra z komputera. Co ważne, w wielu przypadkach zmniejsza spalanie paliwa. Silnik z programowo wyłączonym filtrem nie uruchamia już nigdy męczących regeneracji (powód zwiększonego spalania) filtra. Nie trzeba jeździć w określony sposób aby regeneracja się powiodła. Brak błędów oraz kontrolek na zegarach informujących o usterce/awarii silnika. Brak oleju napędowego w oleju silnikowym (znacznie pogorszone smarowanie silnika). Pełna moc seryjna i większe możliwości tuningu. W większości przypadków nie ma konieczności naprawy czujników temperatury oraz różnicy ciśnienia filtra, gdyż dezaktywacja DPF wyłącza również diagnozę czujników.
Prawidłowe wyłączenie filtra nie powoduje problemów z diagnostyką silnika. Struktura programu sterującego nie zostaje naruszona. Silnik zachowuje pełną sprawność, a spalanie wraca do prawidłowego poziomu
Filtry DPF usuwamy od kilku lat dając na tę usługę od zawsze bezterminową gwarancję. Posiadamy wiedzę oraz niezbędne doświadczenie aby móc zagwarantować pełne zadowolenie z naszych usług, a co za tym idzie bezpieczeństwo silnika.
Jeżeli Państwa auto cierpi na jedną z wymienionych przypadłości:
- Kontrolka usterki silnika
- Podniesiony poziom oleju
- Tryb awaryjny (brak pełnej mocy)
- Zbyt częste regeneracje
Oprócz objawów problemowi towarzyszą związane z niesprawnością filtra cząstek błędy, takie jak:
- P2002 – Za mała skuteczność filtra
- P2453 – Nieprawidłowy sygnał czujnika różnicy ciśnienia spalin
- P242F – Zbyt duże zapełnienie filtra cząstek
- EGR
- Adblue
- Klapy dolotowe
- Start-Stop
Wszystkie problemy rozwiąże profesjonalne usunięcie filtra cząstek stałych w Soft-Car Gdańsk
Jesteśmy w stanie wyłączyć większość kłopotliwych układów silnika, które nie są konieczne do prawidłowej pracy jednostki napędowej:
W przypadku pojazdu wyposażonego w filtr cząstek stałych usunięcie zaworu EGR wiąże się z koniecznością równoczesnego wyłączenia obsługi filtra.
Niesprawna pompa, brak płynu ? Wszystkie problemy z systemem Adblue możemy skutecznie usunąć
Podobnie jak zanieczyszcza się zawór EGR, klapy w dolocie z biegiem czasu pokrywają się twardym nagarem/blokują. W konsekwencji w skrajnych przypadkach urywają, a w następstwie zostają zassane i niszczą silnik.
Wasze auto gaśnie kilka razy w drodze do pracy ? Przedwczesne zużycie koła dwumasowego nie jest tanie.. (w przypadku auta z systemem start-stop z reguły droższe dwukrotnie od normalnego) Proponujemy dezaktywację systemu gaszenia na stałe
Przykładowa lista sterowników, w których możemy usunąć pracę modułu Adblue:
BMW
BOSCH EDC17_CP09
BOSCH EDC17_C41
CASE
BOSCH EDC7UC31
DAF
DELPHI DCMI
Dodge
BOSCH EDC17C79 / EDC17_C79
BOSCH EDC17CV52
Mazda
DENSO
Mercedes
BOSCH EDC17CP10
BOSCH EDC17CP46
BOSCH EDC17CP57
DELPHI CRD3.7
New Holland
BOSCH EDC7UC31
Porsche
BOSCH EDC17_CP44
VAG
BOSCH EDC17_CP14
BOSCH EDC17_C46
BOSCH EDC17_C64
BOSCH EDC17_CP20
BOSCH EDC17_CP24
BOSCH EDC17_CP44Przykładowa lista sterowników, w których możliwe jest wyłączenie systemu Start-Stop:
BMW
BOSCH EDC17_C06
BOSCH EDC17_C41
BOSCH EDC17_C50
BOSCH EDC17_C56
BOSCH EDC17_CP02
BOSCH EDC17_CP09
BOSCH EDC17_CP45
Mini
BOSCH EDC16C35
BOSCH EDC17_CP09
VAG
BOSCH EDC17_CP44
BOSCH EDC17_C46
BOSCH EDC17_C54
BOSCH EDC17C64Możemy również dezaktywować selektywnie błędy w tablicy usterek auta, bez wpływu na pozostałe oraz późniejszą diagnostykę pojazdu.
Jeśli jakiś błąd stale nawraca a próba usunięcia mimo sprawnej instalacji jest nieskuteczna, bądź też usuwamy DPF, a sterownik silnika diagnozuje dalej czujniki od filtra (VW od 2008 roku z wyjątkami) możemy wyłączyć wyłącznie wymagane błędy, bez konieczności zakupu np. czujnika różnicy ciśnienia w filtrze (częsta usterka P2453)
Więcej o filtrach cząstek stałych
Serdecznie zapraszamy